DRINKING TEA WITH ME BLAAST HAAR EERSTE KAARSJE UIT

Hoera, Drinking tea with me is jarig! In deze blogpost vertel ik je alles over het ontstaan van mijn blog, want dat is er eigenlijk nog niet van gekomen. (Het is best een leuk verhaal!) Daarnaast geef ik je graag enkele tips die ik het afgelopen jaar geleerd heb over bloggen.

Dream big

In 2015 kwamen de eerste blogkriebels te voorschijn. Het voelde als een eerste verliefdheid. Je weet wel, het is allemaal nieuw en je durft nog geen actie te ondernemen. Dat is wat ik voelde wanneer ik dacht aan het opstarten van een blog. Ik wilde het zo graag, maar ik had geen flauw benul hoe ik zoiets moest gaan aanpakken.

Spontaniteit, to the rescue! Ik trok mijn stoute schoenen aan en stuurde een berichtje naar Eline Rey waarin ik haar vertelde over mijn dromen. Tot mijn verbazing kreeg ik niet veel later een antwoord. Als ik iets heb onthouden uit Eline’s motiverende woorden dan is het dat je er gewoon voor moet gaan.

Toch was de bal nog niet aan het rollen. Want waar zou ik over gaan schrijven? En het allerbelangrijkste, wie gaat er in godsnaam mijn artikels lezen? Ugh, neen, dit gaat ‘m niet worden. Met een negatieve vibe aan een droom beginnen dat vraagt gewoon om problemen. Ik had nog wat tijd nodig om mijn ideeën te ontwikkelen tot een volwaardig plan.

Alle wegen leiden naar Rome

En dat deed ik want vandaag één jaar geleden kwam Drinking tea with me tot leven. Wat de doorslag gaf? Mijn studies, raar maar waar. Als eerstejaarsstudent communicatie management koos ik voor het keuzevak Internationaal Project. Met dit keuzevak ga je naar een event in het buitenland dat te maken heeft met je studies.

corinne-kutz-211251.jpg
Photo by Corinne Kutz on Unsplash

We hadden de keuze uit;

  • IBTM – Barcelona
  • Unité student conference – Edingburgh
  • Offf – Antwerpen
  • Eurobest – Rome

Vanaf het moment dat ik festival van de creativiteit hoorde lag mijn beslissing vast. Eurobest, dat zou het worden. Nee nee, dat moest het worden! Mijn schrijfskills werden onder het stof vandaan gehaald en ik schreef de motivatiebrief die mijn leven zou gaan veranderen. Bij dit keuzevak werd er gevraagd een blog op te starten om je avonturen op de event vast te leggen. Het was net dat duwtje in de rug dat ik nodig had, want niet veel later ontstond Drinking tea with me.

De droom was er al langer om een blog te beginnen, maar nu was er niets meer dan me kon stoppen. Het was tenslotte een schoolopdracht dus ik moest het sowieso doen. Maar niemand zei dat ik het bij een schoolopdracht moest houden. Ik had de smaak zo te pakken dat ik niet meer ben gestopt, oeps. (Lacht.)

Je zou kunnen stellen dat ik geluk heb gehad. Mijn droom kwam zichzelf op een gouden dienblad aanbieden, het was alleen aan mij om deze kans te grijpen. En of ik dat deed! Ik kan me nu geen leven meer inbeelden zonder blog. Het levert me soms enorm veel stress op, (zucht), maar ik kan er ook van opladen. Zeker wanneer ik al jullie positieve feedback lees. Again, ontzettend bedankt! Zonder jullie had ik er misschien al lang de brui aan gegeven, haha.

jazmin-quaynor-392995.jpg
Photo by Jazmin Quaynor on Unsplash

Enkele tips van mij voor jou

  1. Wanneer kansen zich voordoen, grijp ze dan met beide handen
    Het komt niet vaak voor dat een kans zichzelf komt aanbieden, maar wanneer dit wel gebeurt aarzel dan niet. Een boek reviewen, een gastblog schrijven of productfoto’s maken? Doen! Benut elke kans om jouw talenten verder te ontwikkelen. Je leert nog altijd het meest door dingen te doen.
  2. Je eerste 30 blogposts zijn bagger (You will thank me later.)
    Ondertussen heb ik meer dan 50 blogposts op de teller staan en ik moet zeggen dat ik ze steeds beter en beter begin te vinden. Ik ben dan ook een van de grootste perfectionisten die je zal tegenkomen, maar toch klopt het. Picasso was ook geen meesterschilder van dag één. (Alhoewel?!)
  3. Plannen
    Het is niet voor niets dat je hier zo vaak het onderwerp bullet journal ziet verschijnen. Plannen is cruciaal als blogger! Zeker wanneer je naast bloggen ook nog een social leven wil behouden, haha.
  4. Vind je niche
    Wees niet één van de zovelen lifestylebloggers, maar zoek een niche dat jouw blog echt bijzonder maakt. Als beautyblogger zou je het bijvoorbeeld kunnen hebben over zero-waste make-up. Wat niet wil zeggen dat je het niet over algemene dingen mag hebben. Maar net om die bijzondere invalshoek zullen mensen sneller doorklikken naar jouw blog dan naar die van iemand anders.
  5.  dS Schrijfhulp
    Een blog beginnen maar geen krak zijn in spelling? Dan ben je net zoals ik, haha. Je zal hier en daar wel eens een spellingsfout tegenkomen. (Hopelijk kan je er overheen lezen, haha.) Als ik je een gouden raad mag geven, gebruik de schrijfassistent van De Standaard. Schrijf op je gemak je blogpost en haal hem daarna door deze website. Je grootste DT-fouten zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Ik kan al niet wachten om de volgende verjaardag van mijn blog te vieren. Hopelijk ben jij er dan ook weer bij!

XOXO,
Estée

You can find me on;
FacebookBloglovinInstagram

12 gedachtes over “DRINKING TEA WITH ME BLAAST HAAR EERSTE KAARSJE UIT

  1. Proficiat meid! Je was de eerste blog die ik begon te lezen. En je was een steun voor mij om zelf te gaan hobby bloggen. Met enkele tips uit oudere blogartikelen en deze, en hopelijk nog meer in de toekomst, leer ik altijd wel een beetje bij. Keep on doing what you love ! Want je bent er goed in 😇

    Liked by 1 persoon

  2. Proficiat! Ik heb je blog nog maar net ontdekt maar kan je nu al vertellen dat ik er weg van ben 😍 wat een leuke schrijfstijl heb je! Ik heb onlangs eindelijk mijn moed bijeen geraapt om te starten met mijn eigen blog, dus die tip van dS spellingchecker komt als geroepen. Bedankt! X

    Liked by 1 persoon

  3. Proficiat! Ik heb je blog nog maar net ontdekt maar ik kan je vertellen dat ik er nu al weg van ben 😍 echt een super leuke schrijfstijl dat je hebt! Ik heb onlangs ook de moed bijeengeraapt om mijn eigen blog te starten dus die tip van dS spellingchecker komt als geroepen, bedankt! X

    Like

Geef een reactie

