20 DINGEN DIE DE HERFST NOG LEUKER MAKEN

Als je het mij vraagt dan is de herfst het leukste seizoen van allemaal. Ik kan ontzettend genieten van de bladeren die verkleuren, de frisse buitenlucht en alle herfst vibes die daarbij horen. Word je niet enthousiast van de herfst? Daar zal verandering in komen na het lezen van deze blogpost. (Lacht.)

photo-1474579722266-ef4e894e46c6.jpeg
Photo by Ezra Jeffrey on Unsplash
photo-1475477793686-225275e4c4d9.jpeg
Photo by Alisa Anton on Unsplash

20 dingen die de herfst nog leuker maken

  1. Pumpkin spice latte is back!
  2. Pompoenen uitsnijden
  3. Appelcake met extra veel kaneel
  4. Kampvuren bouwen
  5. En marshmallows roosteren
  6. Halloween
  7. Het gekraak van bladeren onder je voeten
  8. Kastanjes rapen en poffen
  9. Lush halloweencollectie
  10. Sweather weather
  11. Kaneelgeurkaarsen
  12. De gekleurde bladeren die van de bomen vallen
  13. Boswandelingen met je geliefde AKA je hond
  14. Een herfst-filmmarathon (hierover binnenkort meer!)
  15. Herfstvakantie
  16. Dikke sokken en sjaals
  17. De geur van herfst
  18. Kruidige thee’s
  19. Een herfstthema in je bullet journal
  20. Het is bijna Kerstmis
photo-1490633874781-1c63cc424610.jpeg
Photo by Ksenia Makagonova on Unsplash

Telkens wanneer ik buiten loop (en het niet regent) dan ga ik volledig op in mijn omgeving. Ik neem vaak een stapje terug om nog een keertje te kijken naar die ene boom die stilaan van kleur verandert. Gewoon even lekker genieten van alle veranderingen die plaatsvinden.

Zonder dat we het beseffen hebben de seizoenen een enorme impact op onze levensstijl. We passen onze levensstijl aan, aan het ritme van het seizoen. De herfst staat voor loslaten, iets waar ik enorm mee bezig ben. Laat alle negatieve gedachten, relaties en emoties los. Je hebt deze niet meer nodig. Tips over negatieve gevoelens loslaten en goed in je vel zitten lees je hier.

photo-1491617892232-630582eec8d9.jpeg
Photo by Erico Marcelino on Unsplash

Mijn herfst bucketlist

  1. Lezen, lezen, lezen

Dit stond ook op mijn zomer bucketlist en wie zich dit nog kan herinneren weet dat ik dat doel niet heb behaald. Afgelopen zomer las ik één boek, terwijl mijn doel een stuk of vijf was. Misschien was ik iets te ijverig, oeps. Dit seizoen wil ik het beter doen. Ik leg mezelf geen streefdoel meer op, maar ik wil gewoon vaker lezen.

Na school plan ik meestal zo’n 30 tot 60 minuten me-time in. Er komen zoveel verschillende indrukken op je af tijdens zo’n schooldag, dat je even stoom moet aflaten. In plaats van automatisch netflix op te starten, lees een keer een boek. Zet rustige instrumentale muziek op, maak een kop thee en lees een hoofdstuk uit.

2. Leven in het nu

Het academiejaar begon als een rollercoaster. Mijn bullet journal stond nog nooit zo vol met taken, afspraken en deadlines als deze periode. Pfff. En vrije tijd? Dat woord lijkt niet voor te komen in het woordenboek van mijn docenten. Het voelt alsof ik de laatste weken op automatische piloot heb geloofd. Zonder er bij na te denken heb ik de ene na de andere deadline gehaald, waarbij ademen soms vergeten werd.

Een tweede kale plek, daar zit ik niet bepaald op te wachten. Mocht je trouwens een update willen lezen over de behandeling, laat me dat dan even weten in de reacties. Al snel werd ik me bewust dat ik dit tempo niet lang zou kunnen volhouden. Daarom is het belangrijk om heel bewust in het nu te gaan leven. Genieten van de kleine dingen. Sta even stil bij de veranderingen in de natuur, de veranderingen in je hoofd en lichaam.

photo-1507429425978-456310fc7a6b.jpeg
Photo by Taylor Ann Wright on Unsplash

3. Genieten van de frisse buitenlucht

Om in te spelen op mijn goal van hierboven. Ik wil meer bewust genieten van de natuur. De natuur speelde altijd een hele grote rol in mijn leven. Als klein meisje was ik altijd enorm gefascineerd door bloemen, stenen en de structuren van de aarde. In dit digitale tijdperk vergeten we soms wat echt is. We staan 5 minuten onze schoenen in een berg bladeren te fotograferen, om vervolgens deze foto online te zetten en te wachten op het aantal likes dat dit beeld zal opleveren.

Het is oké om je schoenen in een berg bladeren te fotograferen. Maar vergeet niet te genieten van het moment in de buitenlucht. Misschien wacht je beter tot je thuiskomt met het delen van je foto op Instagram zodat je volledig kan genieten van je omgeving.

photo-1480001939717-9952e8200db2.jpeg
Photo by Andrew Neel on Unsplash

4. Hoe gekker de sokken, hoe beter de outfit

Als mensen mijn kledingstijl moeten omschrijven dan is de kans groot dat het woord sokken naar bovenkomt. Dit is niet zo gek, want ik probeer elk paar sokken te matchen met mijn outfit. Ook dit seizoen wil ik groots uitpakken. Zo kocht ik laatst een paar glitter pompoen sokken. Als je daar niet van in de herfstvibes komt dan weet ik het ook niet meer!

5. Liters thee drinken

Ik zou mijn blog niet Drinking tea with me noemen als ik geen liters thee dronk! Zeker wanneer het buiten kouder wordt, kan zo’n kopje thee enorm smaken. Toch dronk ik de laatste maanden steeds minder thee. Dit had er vooral mee te maken dat ik op kot geen waterkoker had en mijn water op het vuur moest koken. Het is geen ramp, het duurt alleen langer. Dus deze herfst ga ik mezelf meer pushen om water te koken en een kop thee te zetten.

photo-1490731727228-d56f39758d0e.jpeg
Photo by Brenda Godinez on Unsplash

Kan jij ook zo genieten van de herfst? Of ben je meer een winterliefhebber? Elk seizoen heeft zo zijn charmes met daarbij horende activiteiten. Wat zijn jouw plannen dit seizoen? Laat het me even weten in de reacties.

XOXO,
Estée

You can find me on;
FacebookBloglovinInstagram

2 gedachtes over “20 DINGEN DIE DE HERFST NOG LEUKER MAKEN

  1. Hélène

    Hihi! Weer een super leuke post en dat met boeken lezen… komt wel goed! Me-time is heel erg belangrijk, maar het moet geen moeten worden. Alles moet vrijblijvend blijven 🙂 Leuk gedaan!

    Liked by 1 persoon

    1. Ik heb me voorgenomen om tijd te maken om eens op te schrijven wat ik nu echt belangrijk vind. Zo kan ik me meer focussen op de dingen die ik graag doe en rust vinden. Ben blij dat je het weer een leuke post vond!

      Like

Geef een reactie

