PLAN WITH ME | OKTOBER SET-UP

Ah, Oktober. De maand waarin mijn blog één jaar bestaat, en de maand waarin ik het bullet journal principe leerde kennen. Mijn journal is ondertussen niet meer weg te denken uit mijn dagelijks leven. Hoe chaotisch mijn hoofd soms kan zijn, mijn journal lost het voor me op. Mocht je nog niet bekend zijn met de term bullet journal, dan raad ik je aan mijn eerste blogpost te lezen over bullet journaling.

September recap

In mijn vorige blogpost over bullet journaling vertelde ik je hoe je een journal kan combineren met je schoolleven. We zijn ondertussen een maand verder dus laten we eens kijken hoe het is gesteld met mijn bullet journal.

Al snel ondervond ik enkele moeilijkheden. Een habbit tracker is allemaal goed en wel als je je er ook strikt aan kan houden. Dan vergat ik mijn tracker in te vullen of bleef bij vrienden slapen waardoor ik mijn habbits niet uitvoerde. Slappe smoesjes, al zeg ik het zelf. (Lacht.) Geen habbit tracker meer voor mij in oktober! Eigenlijk was het gewoon te confronterend, oeps.

okt1okt2

Ook het oplijsten van de dagen verliep niet helemaal zoals gepland. Ik zou naast elke dag een afspraak, deadline of de dag dat ik moet werken neerpennen. Dat deed ik ook. Alleen was mijn handschrift vaak zo groot dat als ik de volgende dag ook plannen had dat er niet meer onder paste, haha. Het was een handig systeem, alleen is er in oktober misschien nog wat werk aan de lay-out.

Dan is er ook nog de expense tracker. Ja … Dat verliep ook, uhm, moeilijk. Ik vond het heel confronterend om te zien hoeveel ik uitgeef. Side story: In eerste instantie was het de bedoeling om mijn uitgaven bij te houden tijdens het schooljaar. Maar mijn lessen startte pas op 19 september, oeps. In de vakantie wil je gewoon kunnen genieten en niet de gierigaard uithangen. Laat ons zeggen dat het gewoon foute timing was!

Oktober set-up

Nieuwe maanden zijn er om fouten uit de vorige maand recht te zetten. We beginnen aan een nieuw hoofdstuk. Ik moet wel zeggen dat het me bevalt om mijn journal op te delen per maand. Zorgt voor wat meer overzicht en dat kan ik nu wel gebruiken!

okt7okt6

Wat er deze maand gaat veranderen;

  • Uurrooster invoegen aan het begin van de maand.
    Dat maakt het inplannen van vrije momenten gemakkelijker. Plus, je hoeft je smartphone er niet bij te nemen om te kijken welke lessen je hebt.
  • Goals invoegen die ik deze maand wil behalen.
    Waarschijnlijk zal mijn hoofd me in de steek laten en vergeet ik mijn goals toe te passen, haha. Toch wil ik het proberen. Het hoeven niet al te serieuze dingen te zijn. Een boek uitlezen of meer yoga doen is al een goed begin!
  • Blogplanner
    Ik had al enkele pagina’s in mijn journal waarin ik mijn blog plande. Zo heb je een overzicht van wat er die maand online komt en wat er nog moet gebeuren. Alles om wat meer rust in ons hoofd te krijgen!
  • Menu invoegen bij mijn weekly spreads.
    Het kotleven is weer begonnen! Deze keer zonder Hello Fresh. Vorig jaar kookte ik Hello Fresh omdat ik dat gemakkelijk vond. Je hoeft niet naar de winkel te gaan en het is geen gezeur over wat we vanavond gaan eten. Top systeem! Helaas was ik een beetje uitgekeken op de recepten die ik kreeg voorgeschoteld. Dit jaar ga ik zelf wekelijks mijn menu samen stellen. Mocht je nog lekkere en vooral makkelijke recepten weten, laat het me dan even weten.

okt5

Dit was ‘m dan weer, mijn journal voor oktober. Hopelijk heb je er de nodige inspiratie uit kunnen halen om zelf te beginnen journalen. Ik kan het je echt aanraden! Mocht je pas beginnen met een journal of je bent al een tijdje bezig, aarzel dan niet om je creatie door te sturen. Zo kan ik ook een beetje inspiratie op doen, haha.

Fun fact: Hé medeblogger, op zoek naar goede foto’s van bullet journals voor op je blog? Dan heb ik goed nieuws voor jou. Ik ben namelijk lid geworden van Unsplash. Unsplash is een online mediabibliotheek die licentievrije stockfoto’s aanbiedt. Ook ik bied er mijn foto’s aan van mijn journal. Neem snel een kijkje en wees vrij om mijn foto’s te hergebruiken.

XOXO,
Estée

You can find me on;
FacebookBloglovinInstagram

14 gedachtes over “PLAN WITH ME | OKTOBER SET-UP

  1. Bij mij ziet ook iedere maand er weer wat anders uit omdat ik merk dat sommige dingen niet werken en andere systemen gewoon wat verbetering nodig hebben etc. Je menu opschrijven is een goed idee, zo weet je ook wat je moet kopen en ze zeggen dat lijstjes helpen om overbodige aankopen te vermijden haha. 😀
    En ook: wauw, jouw bujo ❤
    Liefs

    Liked by 1 persoon

    1. Wat voor mij echt een voordeel is aan je menu opschrijven, is dat ik niets meer in de winkel vergeet. De winkel is best een eindje wandelen van kot dus dat doe je liever geen twee keer, haha. Het leukste aan elke maand je journal evalueren is om de evaluatie te zien in je journalstijl!
      Dikke kus

      Like

  2. inmynotebook

    Haha, ja de habit tracker is tamelijk confronterend. Toch blijf ik hem gebruiken, omdat ik het toch als een bepaalde gezonde druk ervaar om dingen wel/niet te doen! Maar het mooie van het Bullet Journaling is natuurlijk dat je zelf kunt kiezen wat je wel en niet toevoegt/bijhoudt!

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: PLAN WITH ME | NOVEMBER SET-UP – Drinkingteawithme

Geef een reactie

