12 X MINIMALISTISCHE OORBELLEN VOOR JE EARPARTY

Het is helemaal hot en trending, een earparty. Voor het geval dat je nog niet bekend bent met dit modefenomeen, een earparty staat voor de piercings die je in de oren hebt en de juwelen die je draagt. Tegenwoordig zie je steeds vaker zie je dat mensen een tweede of derde gaatje nemen zodat ze verschillende soorten juwelen kunnen dragen. Van een lange oorbel in het ene gaatje tot een klein knopje in het andere. Alles kan en alles mag. Hoe gekker, hoe beter.

Naar aanleiding van mijn laatste artikel over de PleezMee app vond ik het een leuk idee om deze app te combineren met dit artikel. Misschien zie je zometeen wel je droompaar en hoe handig is het dan om dit paar te kunnen opslaan! Ik ben alvast fan.

12 x minimalistische oorbellen

Schermafbeelding 2017-09-02 om 17.10.10.png

  1. My jewellery – spikes studs €12,95

Schermafbeelding 2017-09-02 om 17.11.23.png

2. Fashionology – Nimbus hoop earrings 10mm €25,00

Schermafbeelding 2017-09-02 om 17.14.55

3.Alloverpiercings – gevlochten doorlopende ring €1,95

Schermafbeelding 2017-09-02 om 17.21.01.png

4.My jewellery – sunshine studs pink €12,95

Schermafbeelding 2017-09-02 om 17.22.19.png

5.Alloverpiercings – Triple dots €2,95

Schermafbeelding 2017-09-02 om 17.23.25.png

6.Fashionology – radius earpins gold plated €30,00

Schermafbeelding 2017-09-02 om 17.24.38.png

7. My jewellery – little chain & dot earrings €14,95

Schermafbeelding 2017-09-02 om 17.27.45.png

8. Fashionology – Triple stud earpins €18,00

Schermafbeelding 2017-09-02 om 17.29.05.png

9. Alloverpiercings – Doorlopende ring €3,95

Schermafbeelding 2017-09-02 om 17.30.23.png

10. My jewellery – small moon hoops €14,95

Schermafbeelding 2017-09-02 om 17.31.17.png

11. Fashionology – ball earhooks 10mm €15,00

Schermafbeelding 2017-09-02 om 17.32.13.png

12. Alloverpiercings – Calipso oorhangers €15,95

Mijn earparty

Desondanks die grote gaten in mijn oren heb ik ook een earparty. Het is natuurlijk iets moeilijker om juwelen te vinden aangezien hangers al snel tegen mijn plugs hangen, maar het is mogelijk! Omdat dit jaar de earparty zo populair werd besloot ik om extra gaatjes te nemen. Ik had al tweede gaatjes, maar die waren niet meer zichtbaar door mijn stretchen. Ze zijn er en ze zijn nog open, alleen zit het juweel dan tegen mijn plug en dat ziet er gewoon niet uit. Hup, op naar de piercingshop!

Het piercen van mijn tweede gaatjes kostte tussen de €30 en €45, afhankelijk van de shop. De één bekijkt dit als een oorbel omdat het nog in je oorlel zit, de ander ziet dit als kraakbeen. (Ook al is het geen kraakbeen.) Qua pijn valt deze piercing ook heel goed mee! Je zal misschien denken, “Oh maar zij heeft tattoos, piercings in haar gezicht en stretchen dan moet ze wel wat gewend zijn!” Niets is minder waar. Ik kan wel wat pijn verdragen, maar ik maak m’n hoofd zo gek dat ik niet meer durf. (Lacht.)

piercings.jpg

Mijn helixpiercing daarentegen was niet zo’n pretje. Wat je wel moet weten, ik was een jaar of 13 toen ik deze piercing liet zetten bij de juwelier. De domste fout die ik kon maken! Waarom? Deze piercing werd geschoten, en bij kraakbeen is het beter om te piercen met een naald. Wist ik veel op die leeftijd.

De eerste dagen was er niets geks te zien aan mijn helix, tot enkele maanden later. Er zat een rood/paars bultje aan mijn piercing. Op dat moment wist ik niet beter dan het bultje open te prikken zodat het bloed eruit kon. Maar daarna is de piercing nooit goed genezen. Telkens wanneer ik een juweel droeg deed mijn oor pijn, zag het rood en stond het dik.

Enkele jaren heb ik geen juweel gedragen in mijn helixpiercing omdat dat gewoon niet mogelijk was. Tot afgelopen jaar. Iets in me zei, “Och laten we het nog eens proberen.” En het werkte. Dag en nacht draag ik een juweel zonder enige pijn te voelen. Hoera! Dus als je twijfelt over deze piercing;

  1. Wees niet bang van mijn horrorverhaal want de kans is groot dat het bij jou perfect geneest
  2. Ga naar een erkende piercingshop
  3. Zoek alvast een mooi juweel uit!

Wil je graag meer weten over mijn stretchen laat het me dan even weten in de reacties. Ik beantwoord graag al jouw vragen over mijn gekke oren. En wie weet verschijnt er binnenkort wel een stukje storytelling over mijn oren.

XOXO,
Estée

You can find me on;
FacebookBloglovinInstagram

2 gedachtes over “12 X MINIMALISTISCHE OORBELLEN VOOR JE EARPARTY

  1. Het is een hele mooie piercing maar hij heeft wel een flinke dosis geduld nodig! Eenmaal genezen heb ik er wel nooit meer last van gehad. (Gelukkig!) Dankjewel! Ik vind het zelf ook een heel leuk juweel, het is eens iets anders dan een gewoon doorlopend ringetje. XOXO

    Like

Geef een reactie

