EEN BULLET JOURNAL IN DE ZOMERVAKANTIE | UPDATE

Aaaaaah, de zomervakantie. Dat betekent 2 maanden lang niks doen. Zalig! Maar wat doe je nu met je bullet journal? In deze blogpost geef ik je wat inspiratie om toch gebruik te maken van je journal tijdens de vakantie. Er is meer dan genoeg om te plannen, believe me!

journal1.jpg

Things to do in …

Voor mijn citytrip naar Rotterdam heb ik een ‘things to do in Rotterdam’-lijstje opgesteld in mijn journal. Zodat ik;

  1. Mijn must see/ must do’s altijd bij de hand had
  2. De plaatsen kon afvinken die we bezochten

Dit was zo’n succes dat ik besloot om voor meerdere plaatsen zo’n lijstje te maken. Ik moest maar eens in Antwerpen zijn en niet weten waar koffie te gaan drinken! (Je vindt op elke hoek wel een koffiezaak dus dat zou sowieso geen probleem zijn, haha.) Toch vond ik het fijn om voor Gent, Brussel en Antwerpen zo’n lijstje te maken. Later zou ik deze hotspots dan weer kunnen omzetten in een blogpost. Van multitasken gesproken!

 

journal7

Desondanks dat de zomervakantie volop bezig is, maak ik nog steeds to do lijstjes. Ik kan gewoon geen genoeg krijgen van een lijstje voltooien. Soms komt die innerlijke controlefreak weer naar boven en dan moet ik gewoon even neerpennen wat ik die week ga doen. De afgelopen weken heb ik niet veel in mijn eigen bed geslapen met al die citytrips op de planning. Ik bezocht;

  • Rotterdam
  • Den Haag (2x)
  • Scheveningen
  • Utrecht

En ik ging nog even op en neer naar Mechelen om mijn cursussen op te halen. Want ja, herexamens. Genoeg om te plannen dus! Ook herexamens? Niet getreurd, je bent niet alleen! Om je een hart onder de riem te steken kan je volgende week een herexamen-peptalk-blogpost verwachten! Wat een naam zeg, haha.

Tijdens de zomer is het ook altijd leuk om je journal om te toveren tot een traveljournal waar je de mooiste herinneringen in kan bewaren. Maak een lijstje met wat je moet inpakken voor je op reis vertrekt. Of plak een landkaart in je journal en duid aan waar je overal bent geweest.

journal2

Niet op reis, maar je zou het wel willen? Maak een savings-pagina waarop je weergeeft hoeveel je nog moet sparen tot je volgende reis. Wanneer je weer een blokje kan inkleuren geeft dat toch weer een boost! En in de tussentijd kan je altijd een stad in eigen land bezichtigen.

Bullet journal update

De grote fout die ik telkens maak. Ik ben te perfectionistisch. Na mijn laatste blogpost zijn er vele pagina’s gesneuveld en in de vuilbak belandt. Iets scheef geschreven, niet blij met de lay-out of een ander flauw excuus om de pagina eruit te scheuren. Ja, mijn journal heeft enkele gaten maar hangt nog steeds aan elkaar!

journal8

Door de obstakels die ik tegenkwam leerde ik ook een paar lessen;

  1. Koop in de toekomst een echte bullet journal
    In principe kan je elk soort schrift gebruiken om je journal in te beginnen. Toch merkte ik dat lijntjes, ruitjes of bolletjes handiger zijn dan een blanco pagina. Ik erger me namelijk rot aan scheve lijnen. Met een blanco boekje is de kans veel groter om scheef te schrijven dan met de bolletjes die je in het originele journal vindt.
  2. Materiaalkeuze
    Je materiaalkeuze zal afhangen van de papiersoort in je boekje. Mijn journal heeft een dikker papier met structuur. Dat zorgt er wel eens voor dat mijn fineliners uitlopen. Wat ontzettend vervelend is als je kalligrafie in je journal wil combineren. Een gladere papiersoort had een betere match geweest voor mijn fineliners. Achja, next time!
  3. Vergelijk niet met Pinterest
    De voornaamste reden dat er zoveel pagina’s sneuvelden is Pinterest. Telkens wanneer ik mijn journal open, staat er wel een tabblad open met Pinterest voorbeelden. Wat handig kan zijn, zeker! Maar ook confronterend wanneer je iets probeert na te maken maar dat grandioos mislukt. Je kan altijd inspiratie halen uit Pinterest maar doe het vooral op jouw manier!
  4. Scheuren en plakken
    Een mislukte pagina. What to do? Scheuren of plakken! Wanneer ik niet hardhandig een pagina verwijderde, dan plakte ik hem dicht. Out of side, out of mind. Voilà, en je kan weer verder met een schone lei.

De band tussen mij en mijn journal zou ik beschrijven als een haat-liefderelatie. Zo lang ik geen fouten maak is het mijn beste vriend. Daarom geef ik het nog niet op, want er zitten ook enkele voordelen aan verbonden. Die voordelen kan je teruglezen in mijn eerste blogpost over bullet journaling.

Vond je deze blogpost leuk en wil je vaker een geüpdatet versie van mijn journal zien? Laat het dan even weten in de reacties, dan zal ik mijn best doen om nog wat pagina’s te bewaren, haha.

XOXO,
Estée

You can find me on;
FacebookBloglovinInstagram

8 gedachtes over “EEN BULLET JOURNAL IN DE ZOMERVAKANTIE | UPDATE

  1. Ik gebruik mijn bujo ook veel nu om bij te houden wat ik nog moet regelen voor Erasmus en om te zien hoe ik er steeds dichterbij kom. 😄 Ik heb een paar superleuke ideeën gespot op die mooie foto’s van jou. Wat mij betreft mag je zeker meer schrijven over je bullet journal! Ik begrijp overigens ook wat je bedoelt met dat perfectionisme en vergelijken met Pinterest maar hé, misschien vinden anderen onze pagina’s dan weer heel ‘Pinterest worthy’? (Zoals ik de jouwe…) Xx

    Like

  2. Krijg ook weer zin om er aan te beginnen! Alleen kijk ik ook supervaak op Pinterest en doordat ik niet kan tippen aan al die mooie creaties, hou ik er na een maand of twee al mee op :p

    Like

  3. Pingback: 30 DINGEN DIE JE KAN DOEN TIJDENS EEN BELGISCHE ZOMER – Drinkingteawithme

Geef een reactie

