INSERT GOOD HEADLINE | EUROBEST DAY 1

Een ochtend die veel te vroeg begon, een ochtendhumeur dat paraat stond en extra kosten in de luchthaven. Klinkt het je bekend in de oren? Dan heb je vast evenveel pech als ik vanmorgen kreeg te verduren. Gelukkig kan een prachtige zonsopgang veel goed maken, en … Ik ga naar rome! (Juicht)

Na een vlucht van ruim 2 uur sta ik met beide voeten in Rome, en kan mijn avontuur echt beginnen! Met een uur durende busrit in het vooruitzicht zet ik mijn tocht verder naar The Yellow hostel. Van graphic design tot muziek, deze locatie straalt hipster uit. Of toch hetgeen waar je binnenkomt … Onze kamer daarentegen laat te wensen over, maar met gesloten ogen heb je hier niet veel last van.

Niet al te onbelangrijk, de Eurobesttickets inchecken! Met mijn ticket, een goodiebag en mijn camera in de hand besloot ik de locatie te verkennen. En ik kan je zeggen, wauw. Dit is niet mis! Ik laat je niet langer in spanning, hier kan je al enkele sneakpeaks van morgen bewonderen. Klaar? Here we go.

rome7rome8

Bloggen en vloggen op locatie

Als beginnende blogger is het toch even wennen om te schrijven op locatie. Je hebt geen foto’s of teksten klaar staan die je zo kan publiceren, je weet niet wat je allemaal zal beleven en (in mijn geval) het allerbelangrijkste; Je hebt geen spellingcontrole die je domme DT-fouten verbetert. Zullen we hier dan gewoon overheen lezen? (Lacht twijfelend)

Ook blogger? Of ga je binnenkort op vakantie? Lees dan snel volgende tips.

  • Je notitieboekje wordt je beste vriend
  • Doe aan research zonder stelen
  • Leer slim inpakken

Maak hier zeker je vaste routine van; Verlaat nooit het huis zonder je notitieboekje. Zeker als je gaat bloggen op reis, of in mijn geval als je mensen wil interviewen. Hoe sterk ontwikkelt je geheugen ook mag zijn, soms durf je wel eens dat ene belangrijke detail vergeten. Hoe heette dat gezellige koffiebarretje? Waar is dat restaurant gelegen? Vragen waar je nu niet meer over moet stressen want dat schrijf je gewoon neer in je notitieboekje.

Het is wel zo handig om op voorhand een sterk fotoconcept te verzinnen. Zo weet je waar je op wil letten tijdens je reis. Architectuur, eten of een hoop gekke selfies? Alles kan, zolang je maar consistentie bewaart in je beelden. Ditzelfde geld voor het maken van vlogs. Ga op zoek naar travel vloggers, zodat je voldoende inspiratie hebt om zelf een originele vlog te maken!

Als vrouw met een lichte shopverslaving krijg je het al spaans benauwd (of zal ik zeggen italiaans benauwd) bij de gedachte dat je enkel handbagage mag meenemen. “Help? Waar moeten die extra schoenen en mijn favoriete kleedje dan?” Hulp is onderweg! In plaats van je opgevouwde kleren uit de kast te nemen en zo in je koffer te proppen, ga je je kleding oprollen. Dit bespaart veel meer plaats en zorgt ervoor dat je zelfs een extra broek kan meenemen!

Nu jij bent ingelicht en weer wat lifehacks rijker bent, ga ik me snel omkleden om iets te gaan eten (lees: pizza) bij Pizzeria San Marco. Wat deze avond nog zal brengen en hoe ik mijn eerste dag op het Eurobest event heb beleefd lees je morgen in alweer een nieuwe post.

XOXO
Estée

Geef een reactie

