Als eerstejaars student communicatiemanagement, weet je niet wat je te wachten staat als je voor het eerst voet zet in een campus van Thomas More. En daar stond ik dus, met mijn zwart-wit gestreepte jumpsuit, haar in een dot en een tote bag met een statement aan mijn schouder. Niet wetende dat die dag mijn leven zou veranderen.
Al snel werd duidelijk dat het keuzevak internationaal project voor mij op het lijf geschreven stond. Bij internationaal project mag je deelnemen aan een internationaal event waarbij je wordt ondergedompeld in de wereld van communicatie. Eén van deze events is Eurobest, een event waar creativiteit beloond wordt met een award.
Waarom Eurobest? Gezien mijn voorafgaande studie publiciteit en illustratie, word ik enorm geprikkeld door alles wat te maken heeft met graphic design, fotografie en reclame. Zo ben ik als middelbare student van 17 bij DDB Brussel beland. Een bureau dat reclame verzorgt voor bedrijven als Ikea, Volkswagen, Bol.com, Base, … Na mijn twee weken durende stage was ik volledig onder de indruk van de reclamewereld. Hier kon ik mezelf in terug vinden, en ik wilde meer. Bijna 3 jaar later mag ik met deze motivatie en 25 andere studenten naar Rome.
Preparation
Zodra je vlucht geboekt is, je ticket voor het event betaald en je er nog zin in hebt (!) is het tijd om op zoek te gaan naar een verblijfplaats. Met een groep van bijna 30 personen is deze klus niet op 1, 2, 3 geklaard. Maar hoe pak je dit nu het beste aan? We hebben er voor gekozen de taken te verdelen. Er zijn mensen die een hotel zoeken en andere die instaan voor het vinden van gezellige restaurantjes. Mits wat water bij de wijn komt dit allemaal dik in orde, en gaan we er een onvergetelijke reis van maken. Wat maakt ons sterk? Teamwerk!
Must see
Wanneer je op reis gaat is het aan te raden wat onderzoek te doen over je bestemming. Wat is er te bezichtigen in de buurt van je hotel? Wie wil ik zien op het event? En niet al te onbelangrijk; Gaat het regenen?
Op Eurobest krijg je de kans om tijdens het openingsgala te netwerken met mensen uit de reclame industrie. Eén van de sprekers die ik graag zou ontmoeten is Myles Lord, Creative Managing Director bij DDB Berlijn. Zoals je al eerder kon lezen in mijn blog heb ik stage gelopen bij DDB Brussel. Dan kan je al raden waarom ik Myles Lord graag zou willen ontmoeten.
Mijn innerlijke feministe staat dan weer te poppelen om Madonna Badger te spreken. Zij staat in voor de campagne #WomenNotObjects, een onderwerp dat in het daglicht gezet moet worden. Na het bekijken van deze campagne video, zal je mijn mening vast delen waarom het een must is deze vrouw te leren kennen! #PowerWoman
Philip Ellis en Ale Giogini mogen zeker niet op mijn lijstje ontbreken. Ellis wie? Gio-wat? Namen die waarschijnlijk geen belletje doen rinkelen, maar zeker een must zijn om te zien! Zeg nu zelf een lezing die “Five reasons being an LGBT ally is good for business” heet, kan niet anders dan interessant zijn als je feministe en pro LGBT bent!
Het werk van Ale Giogini mag ook even in de bloemetjes gezet worden. Een illustrator die al voor verschillende grote merken heeft gewerkt zoals; Puma, Foot Locker en Disney Entertainment! Wie weet wat er van hem bij te leren valt, haha. (Connecties maken, Estée!)
Als we toch in Rome zijn, laat ons dan genieten van deze prachtige stad! Mijn persoonlijke bucketlist voor deze reis?
- Een muntje in de Trevifontein gooien. (Een Lizzie McGuire-momentje nabootsen)
- Verschillende smaken gelato proeven, want eentje is geentje.
- In een karaokebar de sterren van de hemel zingen. Geen betere manier om je reisgezelschap te leren kennen dan in een karaokebar.
- En door de alternatieve straatjes van de Monti wijk kuieren.
Nu je ingelicht en voorbereid bent, neem ik je graag mee naar Rome! Zet alvast 30 november, 1 december en 2 december in je agenda, zo mis je mijn avonturen niet. Weet jij nog een must do of must see? Laat het dan weten in een reactie, en wie weet zet ik het op mijn bucketlist.
XOXO
Estée
Zo leuk! Ziet er echt een interessante opleiding uit en een heel interessante trip! Make the most out of it 😉
Een hop-on hop-of bus is ook aan te raden. Voor een €12 p.p. kan je voor 24u de bus op en af hoppen in Rome en je krijgt er nog gratis uitleg bij 😉 wel aan te raden om je eigen earplugs mee te nemen want die dat je krijgt op de bus zijn ****! Veel plezier, ik ben benieuwd naar je verslag 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Dan te bedenken dat ik eerst heel erg twijfelde aan de opleiding, haha. In Mardrid heb ik net zo’n zelfde bus genomen en dat was echt ideaal om de stad te verkennen. Helaas is er bij deze trip maar één volledige dag om Rome te verkennen dus ga ik vooral voor de highlights zoals de Trevi fontein, Colosseum, … De andere dagen zijn we op het event dus het wordt Rome in een notendop. X
LikeLike
Voelde mij vorig jaar exact hetzelfde toen ik aan Communicatiemanagement aan AP begon!
In maart ga ik ook voor drie daagjes naar Rome dus ben alvast heel benieuwd naar jouw posts.
LikeGeliked door 1 persoon
Die onwetendheid heeft nog wel enkel maanden parten gespeeld, maar ik begin er nu wel in te komen. Zeker met een vooruitzicht als Rome dat stil aan dichterbij komt. Helaas ben ik maar één volledige dag in Rome en de rest van de dagen op het event. Maar ik ga mijn best doen om Rome zo goed mogelijk te verkennen en dan deel ik graag mijn highlights in mijn volgende blogposts! X
LikeLike